A modern fotográfia történetében kiemelkedően magas számban alkottak magyar művészek, akik kortársaik látásmódját is befolyásolták.
A múlt század húszas éveinek magyar világa is olyan volt, hogy sokakat késztetett emigrálásra. Helyet kellett keresni valahol a Nap alatt. Senkinek sem volt könnyű az új, változatos helyszíneken. Bécs, Berlin után sokaknak Párizs és Franciaország következett. A nyelvi kommunikáció hiányosságait pótolni tudta a kép. Ha valakinek pedig a nagy dobozgép helyett kézbe simuló (kölcsönbe kapott) Leicája volt, az titokban lefotografálhatta a fényképezéstől elzárkózó irtózó Trockijt. A fotóst akkor még Friedmann Endre Ernőnek hívták, de a politikus beszédét közlő Der Welt Spiegel 1932. december 11-i száma teljes oldalt szánt a képeknek. A fotográfus 1936-ban felvette a Robert Capa nevet, de akkoriban még barátokkal együtt – André Kertész, Brassai, Anton Prinnel – alkalmi munkákból tengette életét. Az Art7 oldalán Józsa Ágnes cikkét itt olvashatják el:https://thttps://art7.hu/foto-rovatok/cserba-julia-magyar-szarmazasu-fotografusok-franciaorszagban/
2019-04-09 12:28:01
|
|
|
,,Nem szokványos színész-könyv ez: inkább egy ember portréja. Egy olyan emberé, aki megjárta a halált, visszajött onnan, de sok mindent elveszített. Nem tud többé sportolni, főzni, monológokat...
|
|
A Samudaripen jelentős kutatási eredmény. Már elődje, a 2004-ben megjelent Kali Trash is figyelemre méltó adatokat, tényeket tartalmazott, e kötetben azonban a szerző alapos munkával hiányokat...
|
|
Bátraké a szerencse, szoktuk mondani, de vajon kire mondjuk, hogy bátor? Arra, aki nem fél semmitől, vagy arra, aki fél, de szembenéz a félelemmel, és legyőzi? És mi mindentől félhetünk?...
|
|
Fordította: Németh Anikó Annamária
A klasszikus autómodellek történelmet írtak, az utókor szemében pedig megtestesítik születésük idejét. Történetük álmodozásra késztette a kortárs nemzedékeket, de az utánuk következőket...
|
|