kiadvány oldalanként
Sajnálatos tény, hogy kevés a jó előadó. Így volt ez régen, és így van ma is. Ugyan ki ne ült volna végig zsibbasztóan unalmas iskolai vagy egyetemi előadást, ne bóbiskolt volna el egy-egy konferencián? Én azonban inkább az ellenpéldákból indulok ki: a sikeres előadók műhelytitkaiba kalauzolom el az olvasót, akik magvas gondolataikat képesek közérthető és szórakoztató formában közvetíteni. Ez persze magyarul sem megy egykönnyen, ha pedig idegen nyelven kell előadni, pláne nem. Ám meggyőződésem, hogy jó előadó bárkiből lehet. Hogy hogyan? Receptekkel ugyan nem tudok szolgálni, de hasznos ötletekkel igen.
Medgyes Péter
144 oldal
2490 Ft
Sumonyi Zoltán szerencsére nemcsak nemzedékének egyik, többek közt József Attila-díjjal elismert költője, hanem rádiós újságíróként is dolgozott a 70-es évektől kezdve, így a kortársak közül mindenkivel beszélt, mindenkit ismert, így mindenkiről van legalább egy ütős sztorija. A könyv vicces anekdoták füzére, amelyből megtudhatjuk, hogyan játszott az emberek idegeivel Weöres Sándor, milyen volt telefonbetyárnak Karinthy Ferenc és Örkény István, hogyan játszotta el Szabó Lőrinc a perfekt francia, értelmiségi juhászt... Az összes történet hiteles, mert Sumonyi vagy jelen volt egy-egy eseménynél, vagy a szereplők mesélték el neki. A könyv rendhagyó irodalomóra és egy csipetnyi huszadik századi történelem egybegyúrva.
160 oldal
2990 Ft
A Corvina tematikus útkönyvek sorozatának nyolcadik kötete a mai Budapest területén található, különböző korokból szárma?zó építészeti emlékeket mutatja be. Az előző kötetek felépítéséhez hasonlóan kiemelten leírunk könyvünk 13 fejezetében 200 épü?letet, megadjuk a címét, a GPS koordinátáit, és hogy mikor lá?togatható. Időrendben vesszük sorra az építészeti stílusokat, és egyes fejezetek végén névvel és címmel felsoroljuk az adott kor egyéb építészeti emlékeit is, összesen 263 épületet. Igyekeztünk az egyes fejezeteken belül úgy elrendezni az épületeket, hogy ha lehetséges, séta keretében járhassa végig az útikönyv olvasója. Cé?lunk volt, hogy az egyes stíluskorszakokon belül minél többféle épületet (szakrális-, főúri-, lakó-, ipari- és más egyéb épületet) mutassunk be.
Tudatosan nem számarányaiknak megfelelően vettük fel a kü?lönböző stílusok épületeit a kötetbe. Ha így tettünk volna, akkor a historizmus, a szecesszió és az art deco adná az útikönyv ki-lencven százalékát. De útikönyvről lévén szó, minden építészeti korszaknak egyformán kívántunk teret biztosítani. A könyvet több száz színes fotó teszi szemléletessé.
336 oldal
4990 Ft
A Nagyon Kék Könyv egy gyerekeknek szóló, környezettudatos gondolkodást fejlesztő sorozat második kötete. Míg az első rész, a Nagyon Zöld Könyv általában beszélt a környezetvédelemről, addig a Nagyon Kék Könyv a víz témáját járja körbe: állapotát, múltját, jelenét és jövőjét. A szerző vallja, hogy egyetlen ember sem vonhatja ki magát az egyéni felelősség alól, ha a vizek állapotáról és jövőjéről van szó. Talán e könyv néhány fiatal olvasót elindít majd olyan foglalkozások felé, amelyekről eddig talán sokan nem is hallottak.
Ha e könyv hatására páran kedvet kapnak ahhoz, hogy egyszer majd ők legyenek a jövő vízügyi szakemberei, tengerbiológusai, fürdőorvosai, hidromérnökei, a szerző már elérte célját, hisz a jövőben egy- re több gondolkodó, kreatív elmére lesz szükség ezeken a szakterületeken is. Ezt a könyvet elolvasva talán még Greta Thunberg és az óceántisztító Boyan Slat is csettintene.
92 oldal
2990 Ft
Mitől vált nemzeti himnusszá a Himnusz, és mi volt a himnusz a Himnusz előtt? Mi köze van Balassi Bálintnak és a kanásztáncnak Kölcsey szövegéhez? Miért tartotta közepes versnek saját művét a költő? Hány perc alatt írta Erkel Ferenc a Himnusz zenéjét és van-e egyáltalán hiteles kottája? Miért nem akarta a 20. század elején Országgyűlés, hogy ez legyen a hivatalos himnuszunk? Miért nem engedték templomban énekelni, mióta illik állva hallgatni és miért került jogszabályba egy téves szöveg? Miért nem írt új himnuszt Rákosi kérésére Kodály Zoltán és Illyés Gyula? És ha már himnuszok: Mi köze Kisfaludy Sándornak és a badacsonyi bornak az Európia Unió himnuszához? Miért énekelnek világszerte vallási himnuszként haszid zsidók egy szerelmes magyar virágéneket? Mitől székely a székely himnusz, és miért nem játszották 1944-ben a Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarországot? Miért hasonlít a szlovák himnusz egy magyar népdalra, az izraeli himnusz pedig egy magyar katolikus egyházi dalra? Mit énekelnek magyarul a francia elit harckocsizászlóalj tagjai? Mitől magyar az uruguayi és a paraguayi himnusz? És egyáltalán: hogyan születik egy himnusz, ha magyar, azaz válhat-e alternatív himnusz a Nélküledből? Nyáry Krisztián legújabb könyvében ezúttal nem emberek életét, hanem a Himnusz és a himnuszok kalandos történetét meséli el.
184 oldal
3490 Ft
Utazik a szamár a vonaton... - kezdődhetne egy ígéretes abszurd vicc, de 2019. augusztus 20-án tényleg egy csacsi ácsorgott egy MÁV-kocsiban. A róla készült kép pillanatok alatt bejárta az internetet, több millió emberhez eljutott. De ki a szamár gazdája?

,,Rolandnak hívnak, 2013. augusztus 23-án születtem a franciaországi Ostabatban - legalábbis nagyjából azóta érzem, hogy élek. Azt fogom elmesélni, miért s miként érkeztem Fisterrába először, aztán másodszor, majd miért s miként indultam el onnan, a világ végéről újabb útra, hogy aztán mindig visszatérjek.
Lesznek tanulságok is. Az El Camino csak eszköz ezekhez, hiszen a valódi utazás belül, az emberi lélekben történik. A szamár meg egy jó ürügy, hogy mindezt leírjam..."
298 oldal
3990 Ft
Csóka Judit klinikai szakpszichológus-meseterapeuta negyedik meseválogatásában talán a lehető legnehezebb témát boncolgatja: miként válunk valami foglyává, hogyan képes megmérgezni életünket egy erőszakos szülő, egy agresszív társ, egy gonosz idegen, a mindenkori hatalom, a szociális helyzetünk, a társadalmi előítéletek... de legfőképp a saját pszichológiai korlátaink. Szerencsére a Föld népeinek kollektív tudása nemcsak kifejti ezeket a csapdahelyzeteket, hanem megoldást is kínál, így a fő hangsúly a szabadulásra esik. Szó szerint lélekemelő olvasmány!
272 oldal
3490 Ft
Ceterum censeo. Az én generációmban, hát még a régebbieknél, gyakran használt fordulat volt ez a latin mondatkezdet. Magyarul: egyébként javaslom (vagy az a véleményem).
A mondást az antik Róma szenátora, az idősebb Cato (i.e. 243 - i.e. 149) honosította meg, aki minden beszéde végén következetesen hozzáfűzte: Ceterum censeo, Carthaginem esse delendam. Vagyis: Egyébként javaslom, Karthágót el kell pusztítani.
Természetesen részemről csupán a ,,ceterum censeo" érvényes. Azaz írói életemben kitartóan mondom és mondom a magamét. Hátha igazam van.
Catóval ellentétben nem lerombolni akarnám Karthágót. Sem az egykori valóságost, amelyben jártam, és megdöbbentettek maradék régi kövei, egyet haza is loptam belőlük. Sem azt a mindenkori szimbolikust, amelyben élünk. A diktatúrák városait sem lerombolni kell, hanem eltávolítani a diktátort.
Ez a könyv töredék az életemből. Egy alaposan megkurtított életrajz.
Egyébként javaslom (ceterum censeo): ne legyen az utolsó!
Görgey Gábor
184 oldal
3490 Ft
Tudta, hogy az egyiptomiaknak köszönhető az első mesterségesen előállított szín? És azt, hogy a legnemesebb bíbor egy ragadozó tengeri csigából származik? A történelem során a művészfestékek halálos fémekből, mérgező ásványokból, vizeletből és tehénlepényből, de még rovarzúzalékból is készültek. A Chromatopia az őrölt bogaraktól az égetett állati csontokon át az alkímiáig és a vakszerencséig a történelem több mint 50 legkülönösebb festékanyagának eredettörténetét tárja az olvasó elé.
A színek történetét az ókori világtól napjaink technikai forradalmáig áttekintő könyvünk ugyanúgy szól a művészekhez, mint a történelem és a tudományok szerelmeseihez, vagy a designőrültekhez.
,,David egész életében nyakig merült a festékek tudományába - imádja a színeket, azok szépségével, mélységével és jelentőségével együtt. Aki valaha is eltűnődött a múmiabarna vagy a türoszi bíbor eredetén, illetve azon, hogy miért kell trágya a legtisztább fehér előállításához, annak nem kell tovább keresgélnie."
Narayan Khandekar, a Harvard Art Museums, Straus Center for Conservation and Technical Studies igazgatója
240 oldal
6990 Ft
A nők ősidők óta a művészek kedvelt témái, de művészként nem becsülik meg őket kellőképpen. Bár manapság már nem kell névtelenül vagy férfi álnéven alkotniuk, de még 1989-ben is utcára kellett vonulnia a Guerrilla Girls csoportnak New Yorkban, hogy föltegye a kérdést: ,,Nők csak meztelenül kerülhetnek be a Met. Museumba"?
Flavia Frigeri több mint ötven kiemelkedő nőművész életét és művészetét mutatja be, akik a 16. századtól napjainkig a legváltozatosabb művészeti ágakban tevékenykedtek. A válogatásban olyan művészek szerepelnek, mint Artemisia Gentileschi, George O\'Keeffe és Louise Bourgeois.
A művészportrékat kronológia követi, amely lenyűgöző képet tár az olvasó elé a nők eredményeiről. A kislexikon a szakkifejezések magyarázatával, az irodalomjegyzék pedig további olvasnivaló szolgál. A kötetet névmutató zárja.
85 színes képpel
Dr. Flavia Frigeri művészettörténész és kurátor, jelenleg a londoni University College művészettörténet tanszékén tanít. Előtte a Tate Modern kurátoraként tevékenykedett: kiállításokat rendezett, továbbá a szerzeményezés és az állandó kiállítások tartoztak hozzá.
176 oldal
3990 Ft
Sajnálatos tény, hogy kevés a jó előadó. Így volt ez régen, és így van ma is. Ugyan ki ne ült volna végig zsibbasztóan unalmas iskolai vagy egyetemi előadást, ne bóbiskolt volna el egy-egy...
Sumonyi Zoltán szerencsére nemcsak nemzedékének egyik, többek közt József Attila-díjjal elismert költője, hanem rádiós újságíróként is dolgozott a 70-es évektől kezdve, így a kortársak...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Oldaltérkép ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ