Tanárszemmel egy deviáns szöveggyűjtemény margójára

Remek ötlet, izgalmas megvalósítás

Szöveggyűjteményt összeállítani kortársak és a központi tantervekből, az iskolai tananyagból kimaradt jelentős szerzők műveiből. Ráadásul a kötet ellenszélben készült, talán válaszként is a magyartanítást sújtó, diák- és olvasásellenes új nemzeti alaptanterv múltba forduló, a művek feldolgozhatatlan sokaságával az olvasóvá nevelést nehezítő,, a diákbefogadó érdeklődését harmadlagosként kezelő tendenciájára. Vállaltan a „hivatalos” irodalomtanítással szembenálló alternatíva megtestesülése, kihívás. Ezt hangsúlyozza a szöveggyűjtemény középiskolásoknak műfajmegjelölés is. Persze szelíd kiegészítésként is felfoghatjuk, nem csak kihívásként, de akkor is fájó hiányra mutat rá. Közvetlen megszólítottja nem a tanár, nem a magyaróra, hanem a középiskolás diák, az olvasó. Az ő remélhetőleg megmaradt szellemi étvágyára apellál.

Arató László írását itt olvashatja el: https://bit.ly/3loYOFn//

 

2020-08-26 19:49:41
Mindenkinek megvan a maga Balatonja: saját emlékek, találkozások, titkok finom és kényes szövedéke. Pedig a Balaton sokáig nem is létezett, költők és írók találták ki. 150 évvel ezelőtt...
Az írás véresen komoly dolog, akár halálos is lehet. Egy regény képes megváltoztatni az életünket, főleg, ha még nincs kész, és meg kell találnunk a hiányzó zárófejezetet. Újrakezdeni...
Fordította: Papolczy Péter
A 302-es semmiben sem hasonlított egy átlagos alfa hímhez. Egyáltalán nem volt harcos jellem, inkább a nőstények és a saját önzésének a rabja. Ha tehette, jó messzire menekült a veszély...
Testi és lelki egészségünket döntően befolyásolja étkezésünk. A modern városi életmódra jellemző stressz, a felgyorsult tempó átalakította táplálkozási szokásainkat: bármikor és...
Könyvportál Líra könyv Kiskereskedelem Nagykereskedelem Kiadók Kapcsolat Oldaltérkép ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ