
Minden kép egy műalkotás - Budapest, ha leszáll az est
Minden kép egy műalkotás. Mindegyik másra hívja fel a figyelmet: a szépre, a csúfra, az elhagyatottra, a kiáltóan nyomorúságosra, a fény és az árnyék játékára, egy figyelemreméltó kerítésrészletre, a polgári lét elöregedő magányára, a kocsmában ülő asszony reménytelenségére, a villamosban sétáló legényember hetykeségére, egy bokor csendjére, a toronyház égő szemeire, a villamoson (valószínűleg) síró lány fejére helyezett vigasztaló férfikézre, a ködön átszivárgó budapesti fényekre. Minden kép mögött ott az ember minden szépre való vágyása, minden gyarlósága, minden nagyszerűsége, minden igyekezete, minden reménye és minden reménytelensége. Bárhol készülhettek volna ezek a képek. Bárhol ilyen jók lettek volna. De ezek a magyar fővárosban készültek. Nálunk. A mienk. Nekünk szól. Rólunk szól. Meghalljuk-e? Meglátjuk-e? Fekete Gábor és Dés Mihály könyvéről itt olvashatják a teljes recenziót. Mert "az éjszaka nem vész el, csak átalakul".
2017-02-03 12:48:54
|
 |
|
Fordította: Balázs István
A szerelem istennője, Aphrodité kiváló ízlésről tett bizonyságot, amikor Ciprust választotta lakhelyéül. A Földközi-tenger keleti részén fekvő, napsütötte sziget valóban ideális hely:...
|
|
Beléphetünk és bepillanthatunk a felsőbb társadalmi körök, a vagyonos rétegek és értelmiségiek egykori lakásaiba. Bár ezek az otthonok és berendezési tárgyak mára nagyrészt elpusztultak,...
|
|
Fordította: Balázs István
A szerelem istennője, Aphrodité kiváló ízlésről tett bizonyságot, amikor Ciprust választotta lakhelyéül. A Földközi-tenger keleti részén fekvő, napsütötte sziget valóban ideális hely:...
|
|
Beléphetünk és bepillanthatunk a felsőbb társadalmi körök, a vagyonos rétegek és értelmiségiek egykori lakásaiba. Bár ezek az otthonok és berendezési tárgyak mára nagyrészt elpusztultak,...
|
|