Színháztörténet
|
Portrékönyv, de több is annál: kirajzolódik az országosan ismert, kiváló színész arca, de körülötte, mellette, mögötte ott a szakma, ez a vonzó és rejtélyes világ, a színház és a film világa. És ott az út, ez a meredek és rögös kaptató, ami a hírnévhez és a megbecsültséghez vezet. Nem sétagalopp - ára van.
Csöng a telefon, fölveszem, és azt hallom, hogy ,,Ragályi Elemér vagyok". Személyesen nem ismertem. De látott engem filmekben. Akkor már túl voltunk az Üvegtigriseken, a Moszkva téren... Szóval fölhívott. Én meg dobtam egy hátast. Kinyögtem, tessék parancsolni. Mire ő, hogy rendez egy filmet, és fel szeretne kérni egy szerepre, de nem tudja, melyikre. ,,Küldenék egy forgatókönyvet, megteszed, hogy választasz magadnak szerepet?" Mondom, ilyen száz évben egyszer van.
320 oldal
4990 Ft
|
|
Declan Donnellan tizenöt nyelvre lefordított könyvének megjelenésével régi adósságát törleszti a magyar színházi könyvkiadás. Közérthető, a mindennapi gyakorlat nyelvére lefordítható formában tárgyalja a színészi munka különféle fázisait és kihívásait: a szerep identitását és döntéseit, a szöveget és a reakciót,a mozgást és a légzést, a kontroll és a spontaneitás viszonyát. Túllép a berögzült vagy misztifikált fogalmakon, és célirányos, praktikus utakat kínál helyettük. Úgy veszi le a súlyt a színészről, hogy közben a világban és az emberi viszonyokban rejlő ellentmondásokra irányítja a figyelmét. Legfőbb célkitűzése az, hogy a színészt bátran,szabadon és önállóan gondolkodó alkotóvá tegye. Donnellan bölcs és szellemes könyve nemcsak színészekhez szól,hanem a kíváncsi nézőhöz is, minden olyan olvasóhoz, akit érdekel,hogyan működik bennünk tapasztalat, gondolkodás és képzelet.
A magyar kiadáshoz Zsótér Sándor írt előszót.
264 oldal
3990 Ft
|
|
Molnár Piroska a Nemzet Színésze mintegy fél éven át beszélgetett Bíró Krisztával
gyerekkoráról, színészi pályájának állomásairól, emlékezetes szerepeiről, előadásokról,
kollégákról, magánéletéről, gazdag és tartalmas életútjának sokszor regényszerűen
izgalmas történetéről. Életnagytakarításnak nevezte a dialógusban született vallomást,
ebből lett ez a könyv, amelyet a kiadó Molnár Piroska három szeretett kollégája és rendezője,
Babarczy László, Zsámbéki Gábor és Ascher Tamás ajánlásával bocsát útjára.
208 oldal
3490 Ft
|
|
A Criticai Lapok kínálta cikkírási lehetőség és pedagógusi emlékeim hatására fogalmazódott meg bennem, hogy csinálok egy olyan könyvet, amiben a szokásosnál hosszabban (vagy épp rövidebben) végigelemzem közel ötven dráma épp látható előadását. Azért épp ennyit, mert a négy középiskolai év alatt, ha a diákok havonta járnak színházba, ami még kivitelezhető, nagyjából ennyi nézhető meg.
Ha minden színházrajongóhoz próbálok is szólni, nagyon tudatosan igyekszem kapcsolódni a Katona-, az Örkény- és a Radnóti Színház színházpedagógiai, ifjúsági programjaihoz, a Behívóhoz, az Iramhoz és a RIM-hez. Nagyon imponál, hogy a színházak ilyen kreatívan válaszoltak a kultúrafogyasztási szokások megváltozására.
Ebben a könyvben a színház és a tanítás iránti szenvedélyem találkozik. Olyan előadásokról írtam, amelyeket 2016 elejétől kezdve az elmúlt négy évben láthattam.
D. Magyari Imre
424 oldal
3990 Ft
|
|
Az ország egyik legnépszerűbb színészével és egyben munkatársával és régi barátjával beszélget Léner Péter, a József Attila Színház egykori igazgatója, főrendezője, több színházi tárgyú könyv szerzője: színházról, családról, szerelemről, múltról és jelenről. Bodrogi Gyula életének legfontosabb szereplői is megszólalnak a kötetben, melyet ritkán látott színházi és családi fotók egészítenek ki.
208 oldal
2990 Ft
|
|
Léner Péter rendező, a József Attila Színház volt igazgatója új könyvében ismét tanúbizonyságát adja, hogy alaptulajdonsága a ritka erény, a pályatársak, a kollégák, a ,,másik ember" iránti figyelem. Három pályaképet rajzol meg a XX. század második felének magyar színháztörténetéből: Egri István, Marton Endre és Kazimir Károly életét és munkásságát foglalja össze és menti meg a méltatlan feledéstől. A mesternek, kollégának és atyai barátnak tekintett három jelentős rendező, a kor viharaiban, a kor szorításában és sokszor a kor ellenében megszülető életművét árnyaltan, szépítés nélkül és nagy empátiával mutatja fel. Nemcsak azokhoz az olvasókhoz szól, akik ismerték és szerették a három mester munkáit, hanem azokhoz is, akik egy múló korszak színháztörténetéről, a színházban eltöltött életek kudarcairól és sikereiről, a színházi pálya értelméről és szépségéről szeretnének többet tudni.
272 oldal
2990 Ft
|
|
,,Négy évvel ezelőtt kezdtem dialógusokat írni a színházról Denis Diderot Színészparadoxonjának
mintájára. Napi eseményekből, bemutatókból, írói, rendezői, színészi, társulati teljesítményekből,
színházpolitikai aktualitásokból indultam ki. Igyekeztem a ,,Mestertől" tanult szórakoztató könnyedséggel,
olvasmányosan megragadni a feloldható ellentmondásokat, majd általánosabb, esztétikai és társadalmi
kérdésekig eljutni.
Szó esik produkciókról, jelenségekről, vitákról, színházi műfajokról, elvekről és utakról, itthon és
külföldön.
Az ötven tematikus beszélgetés krónika és kritika próbál lenni egyidejűleg. Kritikus vagyok, a
polémia nem idegen tőlem. A Népszavában, majd a Kritikában megjelent írások olvastán egyik
pályatársam fejcsóválva megjegyezte: ,,Ez nem két különböző ember, mind a kettő te vagy."
Magam sem tudnám tömörebben summázni a lényeget.
(Koltai Tamás)
260 oldal
2690 Ft
|
|
|
|
Bátraké a szerencse, szoktuk mondani, de vajon kire mondjuk, hogy bátor? Arra, aki nem fél semmitől, vagy arra, aki fél, de szembenéz a félelemmel, és legyőzi? És mi mindentől félhetünk?...
|
|
Fordította: Németh Anikó Annamária
A klasszikus autómodellek történelmet írtak, az utókor szemében pedig megtestesítik születésük idejét. Történetük álmodozásra késztette a kortárs nemzedékeket, de az utánuk következőket...
|
|